Saturday 21 April 2012

Pasrah Aku !!!

Assalamualaikum dan salam sejahtera,


Pasrah.. Satu situasi yang di hadapi manusia apabila kehendak atau keinginan tidak tercapai seperti yang dihajati.. Pasrah jugak kadanng jadi time kita frust, sedih atas sesuatu menda buruk yang terjadi.. Tapi aku ni pasrah lain skit.. Pasrah yang kadang2 aku rasa nak hempuk and menjerit kuat-kuat.. kadang-kadang aku rasa cam nak je bertumbuk.. Haisshhh.. 

"Ko pasrah ape nabil??".. haa.. mesti korang tanye camtu kan.. kan.. kan.. 

Aku sebenarnye,

"PASRAH DENGAN MIKROEKONOMI NYE TEST!!!" 



bukan ape geng.. aku rasa lain gler standard ukm ni tuk paper mikroekonomi die.. Bapak susah and mendalam gler.. rasa nak je bakor lecturer note ni. Memang sepatah haram tak faham... hmmm.. okay.. chapter 1,2 and 3 leh faham lg.. masuk chapter 4,5 and 6, dia terus merapu haram.. memang rasa nak je flying kick sape yang tulis nota ni... Bahasa dia tulis kalah student "kesusaterawan". Mcm tuttt je.. 

Pape pun aku tak kan berheti setakat ni.. gua tak kan give up.. selagi hela nafas ku masih ada, selagi itu akan ku cuba untuk membelasah jawab paper mikroekonomi final nanti.. hahaha.. For those yang leh jawab dengan baik tadi.. Gua nak ucapkan "CONGRATS!!!!".. Korang memang genius dan cool.. kepada yang tak dapat atau lebih kurang macam aku.. "DON'T WORRY!!".. masih ada masa untuk kita terus maju kehadapan.. yang penting kita usaha.. Okay guys?? Cunn.. Gua sudahi dengan pepatah..

"sorong papan.. 
tarik papan.. 
Jangan kita terus mengapan,
masih ada final exam June hadapan."

P/s: Hahaha.. Lantak laa korang nak cakap ape nye pepatah.. Pepatah gua.. ape korang kesah??? hahaha.. adioss.. :D

7 comments:

  1. hahah nabil pasrahh

    ending cakap sesorg lam blog nie huhuhu

    bahana exam nie trok jgk rupenye huhu

    ReplyDelete
  2. Untuk situasi ini, ada beberapa kemungkinan:

    1) Anda mungkin score assignment, kuiz dan final exam --> dapat A
    2) Anda 'melingkup' dalam semua aspek --> Anda gagal --> menyesal --> repeat --> dapat A
    3) Anda berjaya 'score' final exam - dapat B atau C

    Renung-renungkanlah.


    a z z w a n

    ReplyDelete
  3. sama lah nabil...dah jd stok redho aku nih..

    ReplyDelete
  4. waaaa.. gler banyak kemungkinan.. tapi walauape pun sir.. saya tetap belajar kerana ilmu.. bukan exam.. takpela.. ape nak buat kalo exam tak gempak.. janji ilmu dapat. :)

    ReplyDelete
  5. Baiyah, muredho.. aku ni dah tak tau nak cakap ape.. boleh diam je..

    ReplyDelete
  6. Kalau dapat A, tapi masa interview, asyik terkedu & tak perform, tak guna gak..


    a z z w a n

    ReplyDelete