Wednesday 25 April 2012

Review tayangan video: part 1

assalamualaikum dan salam sejahtera..


Baiklah.. seperti yang semua sedia maklum.. Sir Azzwan telah memberi satu tugasan untuk pelajar S5 aplikasi komputer hari selasa lepas mengenai video yang ditayangkan di dalam class.. Sir nak kita semua memberi ulasan tentang video yang ditayangkan..So, dibawah adalah ulasan saya bagi video yang pertama.. video yang kedua.. saya comment dalam post yang lain.. :)

Untuk video pertama, saya boleh ketegorikan kepada good and bad dia.. ape yang tak kena dan apa yang terbaik..

Good


video ni dapat membuat "first time viewer" terpesona dengan sistem pendidikan di UKM dan dengan ada nya pelajar antarbangsa.. ia melambangkan Universiti ini berstatus antarabangsa.

Bad

Jika pelajar UKM sendiri yang menonton video ini.. ia akan memberi impression bahawa, UKM cuba lari dari kenyataan dengan hanya memaparkan perkara yang baik sahaja.. dan tidak bersifat realistik dengan persekitaran UKM itu sendiri..


So.. itu sedikit pendapat saya untuk video pertama.. saya akan ulas untuk video yang kedua didalam "review tayangan video:part 2".. terima kasih :)

No comments:

Post a Comment